Skal du sælge?

Hvis dit hus skal sælges, er der mange ting, du skal holde styr på. Udover selv at skulle finde en ny bolig skal du have ordnet en masse detaljer i forbindelse med salg af din nuværende bolig. Du skal bl.a. have udarbejdet både tilstandsrapport, energimærkning og elinstallationsrapport – og her skal vi hjælpe dig. Læs mere om de forskellige rapporter nedenfor.

Er du allerede afklaret med hvilke rapporter, du skal bruge, kan du nemt og bekvemt bestille online med vores bestillingsmodul. Følg linket, så er du allerede godt igang.

Hvilke dokumenter har jeg brug for? 

Tilstandsrapport

Frigør dig selv for ansvaret

Tilstandsrapporten er en vurdering af din boligs synlige skader, nærliggende risiko for skader og tegn på skader. Dermed sikrer tilstandsrapporten, at både du og køber ved, hvad I skriver under på. En tilstandsrapport er obligatorisk, hvis du ønsker at frigøre dig for dit 10-årige mangelansvar, når du skal sælge dit hus.

Elinstallationsrapport

Afdæk det sikkerhedsmæssige 

Som det er tilfældet med tilstandsrapporten, er elinstallationsrapporten obligatorisk, hvis du som sælger skal frigøre dig for dit 10-årige mangelansvar. Selve elinstallationsrapporten afdækker elinstallationernes funktionsdygtighed – både praktisk og sikkerhedsmæssigt – og har en gyldighed på 1 år fra indberettelsesdatoen.

Energimærkning

Lovpligtigt ved salg af ejendom

Energimærkningen synliggør overfor køber, hvor dyr din bolig vil være i varme og el. Det er lovpligtigt, at du får energimærket din bolig i forbindelse med et salg. Og det er dit ansvar som sælger at det sker, inden du sætter boligen til salg. Et energimærke er gyldigt i 10 år.

Få et uforpligtende tilbud

Har du spørgsmål eller ønsker du et uforpligtende tilbud, er du meget velkommen til at kontakte os. 

Ring til os på 70 25 57 57, eller udfyld formularen - så kontakter vi dig inden for 24 timer på hverdage.